diyette pilav nasıl yapılır

Diyette pilav nasıl yapılır? Aylar öncesi sıkı bir diyete başladım, aylar sonrası diyette amaçladığım noktaya başarı ile ulaştım. Uyguladığım diyet, aralıklı oruçla ketojenik diyetin birleşimi ve 24 saate tek öğün yemekle beslenme idi. Bilenler bilir, bilmeyenler için söyleyeyim; ketojenik (keto) diyet, neredeyse her şeyin yenmesi yasak olan diyet modeli.

Alışık olduğumuz ekmek, pirinç, şeker, meyvelerin tamamına yakını, bulgur, makarna gibi gıdaların yanında çoğu gıdaların tüketimi yasak. Yasaklı olmayan gıdalar et, yumurta, balık, bazı yapraklı sebze çeşitleri, aslı bozulmamış doğal yağlar keto diyeti yapanların baslıca besin kaynağı. Günlük karbonhidrat alımının 20 gramın altında tutulması bu diyetin olmazsa olmazı.

Keto diyeti kesin kuralı olan diyet, yapacak bir şey yok. Bu diyetin dışında düşük karbonhidratlı diyetlerde günlük 100-130 gr. karbonhidrat alımı doğru beslenmeye uygun olarak görülür. Bu modelde diyet yapanlar, pirinç pilavı başta olmak üzere pilav çeşitlerini ölçülü olmak kaydıyle tüketebilir. Diyet yemeklerinde ölçü kişiye özeldir.

Diyet pilavı diğer pilav çeşitleri nasıl yapılıyorsa, o pilavlar gibi yapılır. Diyetim boyunca bugur pilavı yemedim. Diyetimi keto diyetten düşük karbonhidratlı diyete geçiş yaparak değiştirdim ve ondan sonra pilav yemeye başladım. Pirinç pilavını basmati pirinçten yapıyorum. Yaptığım pilavı diğer pilav çeşitlerinde oldu gibi, pirinci kavurarak yapmıyorum.

Pirinci haşladıktan sonra süzüyor ve bir (100 gr.) kepçe ölçüsünde poşetliyerek dondurucuya kaldırıyorum. Pilav ihtıyacım olduğunda, dondurucudan çıkarıp mikrodalgada çözdürdükten sonra kullanıyorum. Bir su bardağı pirinci tencereye koyuyor ve üzerine 1 litre soğuk su ekleyerek tenecreyi kapalı olarak ocağın üzerine alıyorum. Tencere kaynadıktan sonra kapağı açıyorum ve ocağı orta teşte 20 dakika çalıştırdıktan sonra işlemi sonlandırıyorum.
 
Haşladığım pirinci kevgire alıyor, musluktan üzerine su gezdirdikten sonra süzülmesini bekliyor ve poşetliyorum. Pirinci bu şekilde haşladıktan sonra, her çeşit yemekle birlikte yenilebiliyor. Haşlanmış pirincin diyette o kadar çok kullanım yeri var ki, düşünerek bulabilmeniz mümkün. Pirinç bol su içinde haşlanırsa nişastasının çoğunu atıyor ve kalorisini önemli ölçüde düşüyor.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür