kuşbaşı et haşlama


kuşbaşı et nasıl haşlanır
Yemek pişirmeyle ilgili insanları bildiklerinin %50'si kulaktan dolma, %50'si de; üretilmiş, uydurulmuş tavatürlerdir. Yemek yapma ve yemek pişirmeyle ilgili, o kadar çok (gerçek sanılan) yalan var ki, sormayın gitsin. Yemeklerde ki yalanı, tevatürü yemek yapa yapa öğrendim. Ne yazık ki, bu yalanları gerçek sanan çoğu aşçılarımız, şeflerimiz hala bilmem kaç yildızı lokanta ve otellerde, ya da görsel medyada hizmet veriyorlar. Konumuz yemek yapımında ki batıl inaçları irdelemek değil, ama konumuz kuşbaşı et haşlamayla ilgili olunca, etle ilgili bir tevatürü hatırladım. Ne ise, geçelim.. Kuşbaşı eti ben tencerede, kavurarak ya da doğrudan haşlarım.

Eti haşlamak varken, durduk yerde kuşbaşı et niye haşlanır? düşündünüz mü. Bilenler bilir, bilmeyenler için bildiklerimi söyleyeyim. Şöyle, bazı yeyemekler vardır etle pişirilmek istenir, fakat yemek malzemesinin pişme süresiyle etin pişme süresi birbirine uymaz. Bu sebeple, yemeğe katılacak et; yarı pişmiş veya tam pişmiş olarak ayrıca haşlandıktan sonra, yemeğe ilave edilir. İşin bu bir boyutu, diğer boyutu ise; elinizde az miktarda kuşbaşı etiniz var bunu haşlayıp yemek istiyorsanız eti haşlarsınız. Buraya kadar söylediklerimin tamamı dana kuşbaşı etiyle ilgilidir. Kuzu kuşbaşı eti yumuşaklığı nedeniyle yemekte doğrudan kullanılır.

Tencerede kuşbaşı et nasıl haşlanır

Bu Yemekte Kullandığım En Kısık Alev Ayarım


Kullandığım Malzemeler
  • dana etinin en sert bölgesinden 250 gram kuşbaşı et
  • 2 su bardağı dolusu soğuk su (400 ml.)

Pişirme Yöntemim

  • çelik tencerenin içine kuşbaşı eti koydum
  • üzerine de 2 su bardağı soğuk su ilave ettim
  • tencereyi ocağın en büyük gözünün üzerine oturttum
  • tencere kaynamaya başlayınca, etin üzerinde ki köpüğü aldım
  • ve tencerenin kapağını kapattım
  • ocağın düğmesini tamamen sola çevirerek, ocağı iyice kıstım
  • 1 saat 15 dakika bitiminde, ocağı söndürdüm
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür