sarı mercimekli arpa çorbası


Düdüklü tencerede sarı mercimekli arpa çorbasını (orta teşte) 15 dakikada pişirdim. Tarifteki arpa ile arpa şehriyeyi karıştırmamak gerekir. Çorbada kullandığım arpa; gerçek arpa, hububat çeşitidir. Arpa, değirmende kabaca kırılır ve kırık arpa ya da arpa kırığı adı verilir. Bazı marketlerde ve organik ürün satan pazarlarda kırık arpa bulunabilir. Paketlenmiş olarak satılıyor ve nefis çorbası oluyor. Afiyet olsun.

Sarı mercimekli arpa çorbası malzemesi:
  • bir çay bardağı kırılmış arpa
  • iki çorba kaşığı tepeleme doldurulmuş sarı mercimek
  • bir çorba kaşığı tereyağı
  • bir orta boy kuru soğan
  • bir silme çorba kaşığı domates salçası
  • beş su bardağı sıcak su (1 litre)
  • karabiber, pul biber, kimyon
  • bir tatlı kaşığı tepeleme kuru nane
  • bir tatlı kaşığı tuz


Sarı mercimekli arpa çorbası yapımı:

  1. sarı mercimeği bol su ile yıkadım, süzdüm
  2. kuru soğanı yemeklik doğradım
  3. düdüklüye tereyağını koydum, orta ateşte ısıttım
  4. üzerine sırası ile soğan, salça, kuru naneyi ilave ettim ve kavurdum
  5. ardından kırılmış arpayı, sarı mercimeği, sıcak suyu, baharatları ilave ettim ve karıştırdım
  6. düdüklünün kapağını kapattım
  7. ve orta ateşte çorbayı 15 dakika pişirdim, ocaktan aldım
  8. düdüklüyü açtım ve tuzunu ilave ettim.
ne kolay değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür