domatesli biber turşusu 5 kiloluk

Domatesli biber turşusunu 5 kiloluk pet kavanoza kurdum. Turşu yapımında en önemli ayrıntı, salamuranın hazırlanmasıdır. Turşu malzemelerini kavanoza yerleştirdikten sonra, üzerine suyu koyar ölçerseniz, kavanozun ne kadar su alacağını bilirsiniz. Bu tarifle böyle bir sorununuz olmaz. Çünkü her şey hazır. Farklı kapasitede kavanoz kullanırsanız, böylesi bir ölçüm yapmanız gerekir. Bu kavanoz net 1890 gr. salamura suyu aldı. Salamura suyunu 2 litre su ile hazırladım ve arta kalanını döktüm. Turşu kurmak deneyim işidir, bu tarifle hazırlayacağınız turşuda sorun yaşamazsınız. Afiyet olsun.
 

5 kiloluk domatesli biber turşusu malzemesi:

  • 1.5 kg. turşuluk domates
  • 1 kg. çarliston biber
  • 100 gr. cin biberi
  • 1 baş orta boy sarımsak
  • 15 adet kuru nohut
  • 1 tutam kereviz sapı
  • 5 litrelik pet kavanoz
 
Salamura suyu malzemesi:
  • 2 litre hazır satılan su veya kaynamış su
  • 1 çay bardağı salamura tuzu (100 gr.)
  • 1 çay bardağı üzüm sirkesi
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı limon tuzu (10 gr.)


5 kiloluk veya litrelik domates biber turşusu nasıl yapılır:
  1. kavanozu yıkadım ve kuruladım
  2. kereviz sapını yıkadım ve süzdüm
  3. sarımsağı soydum, nohutu yıkadım ve süzdüm
  4. biberlerin uzun saplarını kestim
  5. biberleri ve domatesleri yıkadım
  6. cin biberlerini iki yerinden deldim
  7. çarlilerin iriliğine göre 4 ila 6 yerini kürdanla deldim
  8. domateslerinde olgunluk durumuna göre 4-5 yerinden deldim
  9. leğen içine biberleri sıra sıra dizdim
  10. ve üzerine salamura tuzu serptim
  11. biberin üzerine domatesleri dizdim
  12. ve üzerine salamura tuzu serptim
  13. malzemeleri kendi halinde bir gece beklettim
  14. sabah domates ve biberleri yıkadım, süzdüm
  15. peşinden salamura malzemelerini bir kapta eriyene kadar karıştırdım
  16. kavanozun tabanına sarımsak ve nohutun yarısını yaydım
  17. üzerine domateslerin yarısını dizdim
  18. domatesin üzerine biberleri dizdim
  19. biberlerin üzerine kalan domatesi dizdim
  20. en üstte kalan nohut, sarımsak ve kereviz sapını koydum
  21. ardından salamura suyunu ilave ettim ve kapağı kapadım.
  22. hazırladığım turşuyu serin ve ışık almaz bir yerde aldım.

Bu turşuyu kurduktan 120 gün sonra açtım. Tat, lezzet ve aroma on numara beş yıldız. Turşu kurarken bu tarifi kullanmanızı tavsiye ederim.


ne kolay değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür