tavuk kanat haşlama


Düdüklüde sade kanat haşlama tarifi: Düdüklü tencerede sıklıkla tavuk kanadı haşlar ve suyu ile pilav yaparım. Pilavı bazen bulgurdan, çoğu zaman da pirinçle yaparım. Düdüklüde tavuk kanadı haşlarken su ve tuz ölçüsünü kanadı nasıl kullanacağıma bağlı olarak değiştiririm. Aynı şekilde düdüklüye su koyarken, duruma göre; bazen soğuk su, bazen de sıcak su koyarım. Koyduğum suyun sıcak veya soğuk oluşu, kanat tadında farklılık yaratmaz. Resimdeki kandı klasik düdüklü tencerede, orta ateşte 15 dakikada haşladım. Afiyet olsun.

Düdüklüde tavuk kanat haşlama malzemeleri:

  • 1 paket tavuk kanadı (yaklaşık bir kilo)
  • 4 su bardağı sıcak su
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz

Düdüklü tencerede tavuk kanat haşlama:

  1. kanatları bol su ile yıkadım, süzdüm
  2. peşinden düdüklü tencereye koydum
  3. üzerine sıcak suyu ve tuzu ilave ettim
  4. düdüklüyü ocağa oturttum
  5. ocağı yaktım, orta ateşe ayarladım
  6. düdüklü kaynamaya başlayınca
  7. üzerinde biriken köpükleri topladım
  8. ve düdüklünün kapağını kapattım
  9. düdüklünün ilk düdük sesinden sonra, saate baktım
  10. kanadı 15 dakika orta ateşte haşladım
  11. süre sonunda düdüklüyü ocaktan aldım
  12. musluk suyunun altında soğuttum ve kapağını açtım
  13. içinden kanatları aldım bir tabağa koydum.
ne kadar kolay değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür