sebzeli arpa şehriye pilavı


Domatesli, havuçlu, kabaklı, kapya biberli, yeşil biberli sebzeli arpa şehriye pilavı tarifi: Bu pilavı 1.5 su bardağı arpa şehriye ve toplam 260 gr. sebze ile 15 dakikada pişirdim. Sebzelerin net ölçüde olmasına gerek yok, dilediğiniz miktarda sebze kullanabilirsiniz. Fazla kullanılan sebze, şehriyenin suyunu fazlalaştırmaz mı diye düşünürseniz; Şehriyeye ne kadar su ilave ederseniz, o kadar şişer derim. Sebzeli arpa şehriye pilavının güzel olduğunu anlatmak gereksiz, tarifimi deneyin ve tadın derim.

Sebzeli arpa şehriye pilavı malzemesi:
  • 1.5 su bardağı arpa şehriye (200 ml. bardakla)
  • 30 gr. tereyağı
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 100 gr. rendelenmiş domates
  • 50 gr. rendelenmiş havuç
  • 50 gr. rendelenmiş kabak
  • 30 gr. küp doğranmış kırmızı biber
  • 30 gr. küp doğranmış yeşil biber
  • 1.5 su bardağı sıcak su (200 ml. bardakla)
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Tencerede sebzeli arpa şehriye pilavı yapımı:

  1. yağ içinde arpa şehriyeyi rengi dönene kadar kavurdum
  2. üzerine sebzeleri ekledim kavurdum
  3. peşinden rendelenmiş domatesi ekledim, karıştırdım
  4. 1.5 bardak su ve 1 tatlı kaşığı tuzu ilave ettim
  5. tencereyi bir defa fokurdatım, kapağını kapadım
  6. ocağı iyice kıstım ve saate baktım
  7. 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  8. tencereyi 20 dakika demlenmeye bıraktım
  9. süre bitiminde karıştırdım ve sofraya koydum.
ne kolay değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür