ekşili pırasa yemeği nasıl yapılır


Ekşili pırasa yemeği nasıl yapılır? Ekşili pırasa yemeği zorlama bir tarif. Etsiz pırasa yemeği yapılırken, aşırı derecede salça kullanılmamışsa; mutlaka yemeğin servisi sırasında, yanında limon suyu veya sumak ekşisi verilir. Hal böyle olunca; ekşili pırasa yemeği, yaptım oldu yemeklerinin arasında bir çeşit. Biz de ekşili pırasa yemeği kervanına katıldık ve zeytinyağlı pırasayı salçasız yaptık. Pırasa yemeğini pişirirken içine limon suyunu kattık. Deneyecek olanlara afiyet olsun.

Ekşili pırasa yemeği malzemesi:
  • bir kilo ince saplı pırasa
  • bir çay bardağı dolusu zeytinyağı
  • iki orta boy soğan
  • iki soyulmuş havuç
  • iki çorba kaşığı dolusu pirinç
  • bir limonun suyu
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • iki su bardağı sıcak su (400 ml.)

Ekşili pırasa yemeği tencerede nasıl pişirilir?
  1. zeytinyağında soğanı, havucu kavurdum
  2. pırasayı ilave ettim, malzemeleri karıştırdım
  3. tencereyi kapadım, ocağı tamamen kıstım
  4. pırasayı tencerede 10 dakika bu halde bıraktım
  5. süre bitiminde şekeri, pirinci, limon suyunu, tuzu ve sıcak suyu ilave ettim
  6. malzemeleri tekrar karıştırın
  7. ateşi yükselttim, tencereyi bir taşım kaynattım
  8. peşinden kapağı kapadım
  9. ocağı tamamen kıstım ve saatime baktım
  10. kısık ateşte pırasayı 30 dakika pişirdim
  11. ve ardından ocağı söndürdüm.
ne kolay değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür