düdüklüde kemikli nohut yemeği


Düdüklüde kemikli etli nohut, bir gece gece ıslattıktan sonra; orta ateşte 30 dakikada, yumuşacık pişer. Önemli olan nohut ve suyu hangi bardakla ölçtüğünüzdür. Tarifimde koçbaşı cinsi nohut kullandım ve 200 ml. hacimli su bardağı ile ölçü aldım. Nohutun içine yarım kilo kemikli dana kaburgası koydum. Önce yağ içinde kaburgayı pembeleşinceye kadar kavurdum. Kaburga kavrulduktan sonra, diğer malzemeleri ilave ettim ve yemeği pişirdim. Tarifimi deneyecek olanlara afiyet olsun.

Düdüklü tencerede kemikli nohut malzemeleri:
  • 2 su bardağı nohut (200 ml. lik bardakla)
  • 2 parça dana kaburga
  • 5 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 orta boy soğan
  • 1 çorba kaşığı silme domates salçası
  • 5.5 su bardağı sıcak su
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Düdüklüde kemikli nohut yemeği yapımı:

  1. kuru nohutu 12 saat bol su içinde ıslattım
  2. süre sonunda suyunu değiştirdim
  3. ocakta bir taşım kaynattım köpüğünü aldım
  4. peşinden süzgeçe koydum süzdüm
  5. soğanı yemeklik doğradım, sıcak suyu hazırladım
  6. düdüklüye yağı koydum orta ateşte ısıttım
  7. üzerine kaburga parçalarını koydum kavurdum
  8. peşinden soğanı, salçayı ilave ettim, kavurdum
  9. ardından nohutu, sıcak suyu ilave ettim, karıştırdım
  10. düdüklünün kapağını kapattım
  11. buhar çıkmaya başlayınca düdüğünü taktım
  12. ilk düdük sesinden sonra, saatime baktım
  13. ve nohutu 30 dakika pişirdim, ocağı söndürdüm
  14. düdüklüyü musluk suyunun altında soğuttuktan sonra açtım
  15. yemeğin tuzunu ayarladım.
ne kolay değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür