dondurulmuş patlıcan biber kızartması


Dondurulmuş patlıcan biber kızartması nasıl çözdürülür ve yapılır? Yaz mevsiminde derin donurucuda sakladığım, patlıcan ve biber kızartmasını kış aylarında sadece soslarım. Zaten patlıcan biber kızartılmıştır, üzerinde herhangi bir işlem yapmam. Tek yaptığım, dondurucudan patlıcan ve biberi çıkarmak ve çözdürmek. İşimin aciliyeti yoksa; dondurucudan patlıcan ve biberi akşamdan çıkarır, çözülsün diye dolaba koyarım. Acil durumlarda ise, mikrodalga aletini kullanırım. Dondurucuya patlıcan ve biberi aynı torbada kaldırdığım için, iş yüküm hafiftir.

Dondurulmuş patlıcan biber kızartma malzemeleri:
  • 1 torba dondurulmuş patlıcan biber (300 gr.)
  • 1 torba dondurulmuş rendelenmiş domates (300 gr.)
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 3 iri diş sarımsak
  • 1 çorba kaşığı üzüm sirkesi
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 5 çorba kaşığı sıcak su
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Dondurulmuş patlıcan ve biber kızartması yöntemim:
  1. dondurulmuş sebzeleri mikrodalgada çözdürdüm
  2. sarımsağı ince yemeklik doğradım
  3. zeytinyağında sarımsağı kavurdum
  4. üzerine sıcak su hariç, diğer malzemeleri ilave ettim, karıştırdım
  5. ve fokur fokur kaynattım, ardından kapağı aralıklı kapattım
  6. ateşi kıstım ve tencereyi 15 dakika kendi haline bıraktım
  7. süre bitiminde patlıcan, biber ve sıcak suyu ilave ettim, karıştırdım
  8. kızartmanının tadına baktım ve 5 dakika pişirdikten sonra ocaktan aldım.
ne kolay değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür