kolay etsiz çiğ köfte tarifi


Yapımı kolay, 5 kişilik etsiz çiğ köfte tarifi ve malzemeleri. Bu çiğ köfte tarifimi denerseniz, köftenin etli mi, etsiz mi olduğunu anlayamazsınız. Bu çiğ köfte içerisinde hiç su kullanılmadı. Su sadece köfte yoğurup, köfte şekli verilirken el ıslatmak için kullanıldı. Sözlerimin doğrulu için, bu köfteyi 400 gr. köftelik kıyma ile yoğurmanız gerekir ki, etli-etsiz farkına varabilesiniz. Afiyet olsun.

Etsiz çiğ köfte malzemeleri:
400 gr. ince köftelik bulgur
100 gr. kuru soğan
4 gr. sarımsak (iki diş)
200 gr. rendelenmiş domates
40 gr. domates salçası
40 gr. tatlı biber salçası
15 gr. isot veya pul biber
2 gr. karabiber (bir tatlı kaşığı)
4 gr. kimyon ( bir tatlı kaşığı)
8 gr. (iki çay kaşığı)
1 tutam maydanoz
4 dal taze yeşil soğan

Etsiz çiğ köfte yapma yöntemim:
  • soğan ve sarımsağı çok ince yemeklik doğradım
  • domatesi rendeledim, maydanoz ve taze soğanı ince doğradım
  • tepsiye bulgur, soğan ve sarımsağı koydum.
  • soğan, sarımsak pörsüyene kadar ovaladım
  • peşinden (maydanoz, taze soğan hariç) bütün malzemeleri tepsiye yaydım
  • 10-15 dakika arası yoğurdum
  • ardından maydanoz ve taze soğanı ilave ettim
  • soğanın diriliği gidene kadar yoğurdum
  • en son köfteyi top yaptım
  • toptan parçalar kopardım ve sıktım köfte şekli verdim.
  • ne kolay değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür