akdene çorbası


Akdene çorbası, arpa yarması çorbası veya göce çorbası; Kastamonu ilimizin meşhur çorbasıdır. Değirmende kırılmış arpa ve yoğurttan yapılır. Çorbanın ismi, yukarıda söz ettiğim gibi; yörede, üç farklı adla anılır. Ne var ki, arpa yarmasını her yerde bulmak mümkün değil. Bu nedenle arpa yarmasına erişimi olmayanlar, bu çorbanın lezzetini tadamayacaklardır. Arpa yarması elinize geçtiğinde, tarifimi kullanarak akdene çorbasını yapın ve afiyetle için. Yaptığınız akdene çorbası hoşunuza gidecektir. Verdiğim malzemelerle 4 kişiye yetecek çorba yapılır. Afiyet olsun.

Akdene çorbası malzemesi:

bir çay bardağı dolusu arpa yarması
bir çorba kaşığı tereyağı
bir su bardağı yoğurt
bir çay kaşığı un
bir tatlı kaşığı kuru nane
bir tatlı kaşığı limon suyu
bir tatlı kaşığı tuz
4 su bardağı su

Arpa Yarması

Akdene çorbası'nı yapma yöntemim:

  • yoğurdu bir çay kaşığı tepelice dolu un ile karıştırdım
  • dört su bardağı su ile arpa yarmasını kısık ateşte 45 dakika haşladım
  • tencereden iki kepçe su aldım, yoğurdu incelttim
  • ardından tencereye ilave ettim
  • tencereyi 5 dakika kaynatım, ocağı söndürdüm
  • süre sonunda tuzunu ve limon suyunu ilave ettim
  • tereyağında kuru naneyi kavurdum
  • tencereye ilave ettim ve karıştırdım
  • ne kolay değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür