düdüklüde yeşil mercimek


Düdüklü tencerede, kısık ateşte, yeşil mercimek yemeği 15 dakikada pişer. Mercimeği geceden ıslatmaya gerek yok. Çeşme suyu ile mercimeği 4 saat süre ile ıslatın, çıkarın süzün ve yemeğini yapın. Düdüklüde mercimek pişmez (un ufak olur) diyenler yanılır. Tarifime uyarsanız, yeşil mercimek yemeğiniz tencerede pişirdiğinizden güzel olur. Yemek kısıkta pişirildiği için, mercimek tanelerinde ezilme olmaz. Yemeğe koyacağınız yağ çeşiti, damak zevkinizle ilgili. Tereyağı koymak isterseniz 60 gr. yeter. Ayçiçek yağı, fındık yağı, kanola yağı veya zeytinyağından 6 kaşık kullanırsanız yerinde olur.

15 dakikada yeşil mercimek yemeği malzemesi:

iki su bardağı yeşil mercimek
60 gr. yemeklik yağ
bir orta boy kuru soğan
bir silme çorba kaşığı salça
4.5 su bardağı sıcak su
1.5 tatlı kaşığı tuz


Yeşil mercimek yemeğini düdüklüde, 15 dakikada yapma yöntemim:

  • yeşil mercimeği çeşme suyu içinde 4 saat beklettim
  • düdüklüde yağı erittim, sıra ile soğanı salçayı kavurdum
  • üzerine mercimeği, sıcak suyu, tuzu ilave ettim karıştırdım
  • ilk düdük desinden sonra ocağı tamamen kıstım
  • kısık ateşte yemeği 15 dakika pişirdim
  • ve ocaktan aldım.
  • ne kolay değil mi? sizde yaparsınız.

Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür