balık köftesi


Balık köftesi tarifi, malzemesi ve nasıl yapılır? Balık köftesi tarifim bilinen tariflerden çok farklı. Yapımı gayet kolay ve bir o kadar da lezzetli. Dışı çıtır içi yumuşacık, aynen çerez tadında ve vıcık vıcık yağ içermez. Tarifimle dilediğiniz gibi oynayarak, damak tadınıza en uygun balık köftesini hazırlayabilirsiniz. Hazırladığınız balık köftesi harcını (açılır kapanır) dondurma kaşığı ile rahatça alır, kızgın yağ içine atarsınız. Dondurma kaşığınız yoksa, iki tane yemek kaşığını kullanarak iç harca şekil verir, yağ içinde 2-3 dakikada kızartırsınız. Balık köftesini kılçıkları temizlenmiş her çeşit balıkla yapabilir, arzu ettiğiniz malzeme ve baharatlarla çeşnilendirebilirsiniz. Afiyet olsun.

balık köftesi malzemesi
  • 250 gr. küçük küp doğranmış kılçıksız balık eti
  • 250 gr. haşlanmış ezilmiş patates
  • 1 adet yumurta beyazı
  • doğranmış maydanoz
  • karabiber
  • tuz
  • kızartma yağı

balık köftsi yapma yöntemim
  • bütün malzemeleri kaseye koydum
  • güzelce karıştırdım
  • ardından kaseyi buzdolabına koydum
  • 15-20 dakika dinlendirdim
  • kızartma yağını ısıttım
  • dondurma kaşığını ısınan yağ içine daldırdım
  • peşinden harçla içini doldurdum
  • ve kızgın yağ içine bıraktım
  • köfteler pembe renk aldığında çıkardım
  • ve ardından tabakladım, sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür