irmikli yoğurt tatlısı


İrmikli yoğurt tatlısı fırında 20 dakikada pişer İrmikli yoğurt tatlısı bilinen yoğurt tatlılarından farklıdır. Bu tatlıyı yiyen kişi, eline sağlık çok güzel olmuş demeye mecburdur. Tatlının yapımı ve pişirilmesi çok kolay. Hayatında hiç tatlı yapmamış bir insan, tarifimle bu tatlıyı yapar, yer ve yedirir. İrmikli yoğurt tatlısını pişirirken cam ve porselen tepsi kullanmazsanız, iyi edersiniz. Doğru olanı ise, hazırladığınız tatlı hamurunu metal veya alüminyum tepsiye yaymaktır. İrmikli yoğurt tatlısını deneyenlere afiyet olsun.

irmikli yoğurt tatlısı malzemesi
  • iki tane yumurta
  • bir çay bardağı yoğurt
  • bir çay bardağı ayçiçeği yağı
  • bir çay bardağı şeker
  • bir çay bardağı un
  • bir çay bardağı irmik
  • bir paket vanilya
  • bir paket kabartma tozu
  •  metal tepsi 26 cm. çapında

şerbet malzemesi
  • 2.5 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı su
  • çeyrek limon suyu


şerbetin yapımı
  • şeker ve suyu orta ateşte 5 dakika kaynattım
  • peşinden çeyrek limonu sıktım
  • bir defa fokurdattım ve ocağı söndürdüm


irmikli yoğurt tatlısı yapma yöntemim
  • tepsiyi margarinle yağladım
  • un, irmik, kabartma tozu ve vanilyayı bir kapta karıştırdım
  • kasede yoğurt, toz şeker, yumurta ve ayçiçeği yağını çırptım
  • üzerine kuru malzemeyi ilave ettim çırptım
  • hazırladığım karışımı tepsiye yaydım
  • tepsiyi 200°C derece fırına sürdüm
  • 20 dakika pişirdim ve fırından aldım
  • 15 dakika dinlendirdim ve ılık şerbeti verdim
  • tatlı soğuyunca dilimledim
  • ve ardından tatlı tabaklarına koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür