köy biberi dolması


Kıymalı köy biberi dolması tarifi: Köylü pazarından 1 kilo köy biberi aldım. İçlerinden ufaklarını ayırdım ve kalanları ile kıymalı köy biberi dolması yaptım. Biberler aynı boyda olmadığından, göz kararı ile büyük biberleri iki dolmalık biber olarak hesap ettim. Küçük biberleri ise; iki tanesini bir dolmalık biber saydım. Hesabıma göre dolma iç harcımı hazırladım ve dolmamı yaptım. Biberler al (kapya) biberlere benziyor ama çok sert ve geç pişiyor. Normalde biber dolması kısık ateşte 50 dakikada pişer. Bu biberler ise 75 dakikada pişiyor. Lezzeti diğer biberlerden çok farklı. Köy biberini bir kez alın deneyin, vazgeçemeyeceksiniz. Afiyet olsun.

Köy Biberi Dolma Malzemesi
  • 750 gr. köy biberi
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 su bardağı sıcak su
  • bir tatlı kaşığı domates salçası
  • bir çay kaşığı tuz

Köy Biberi Dolma İç Harcı Malzemesi
  • 200 gr. kıyma
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir tane kuru soğan (ince doğranmış)
  • iki diş sarımsak (ince doğranmış)
  • bir tane domates (küp doğranmış)
  • 12 tatlı kaşığı pirinç (120 gr.) (yıkanmış süzülmüş)
  • bir tatlı kaşığı domates salçası
  • bir tatlı kaşığı tatlı biber salçası
  • bir çay kaşığı karabiber
  • bir çay kaşığı kimyon
  • bir çay kaşığı pul biber
  • bir tatlı kaşığı kuru nane
  • bir tutam maydanoz (doğranmış)

Dolma Sosu:
  • kasaye 1 tatlı kaşığı domates salçası ve 1 çay kaşığı tuzu koydum
    üzerine 2 su bardağı sıcak su ilave ettim ve karıştırdım

Pişirme Yöntemim
  • iç harç malzemelerini (pirinç hariç) hepsini yoğurdum
  • biberlerin sap kısmını kestim, içlerini boşalttım
  • üzerlerini kürdan ile dört yerinden deldim
  • ağız kısmında bir parmak boşluk kalacak şekilde iç harç ile doldurdum
  • doldurduğum biberleri tencereye dizdim
  • üzerine hazır olan dolma sosunu döktüm
  • ve 4 çorba  kaşığı zeytinyağını gezdirdim
  • tencereyi ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ardından tencereyi bir kez fokurdattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında 75 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • ve ardından sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür