3 kişilik çiğ köfte tarifi


3 kişilik etli çiğ köfte, bu tarifle yapılır ve afiyetle ne güzel olmuş diye diye yenilir. Bir çiğ köfte sever olarak denemediğim çiğ köfte tarifi kaldığını sanmam. Bu tarifle, etli çiğ köfte işime son noktayı koydum ve yıllardır bu tarifle etli çiğ köfte yaparım. Tarifimi mükemmel hale getirmem bir süreç sonucudur. Çiğ köfte yaparken her seferinde baharat ölçüleriyle oynadım ve yoğurdum çiğ köftenin lezzetini test ettim. Bununlada kalmadım, damak tatlarına güvendiğim insanalara yaptığım çiğ köfteyi tatdırdım. Konu hakkında atıp tutmaya gerek yok, etli (kıymalı) çiğ köfte tarifimi dener tat ve lezzetini keşfedersiniz. Köfteyi yoğururken ilave suya gerek yoktur, afiyet olsun.

Üç Kişilik Etli Çiğ Köfte Malzemesi
  • 300 gram çiğ köftelik bulgur
  • 300 gr. çiğ köftelik yağsız kıyma
  • 150 gr. olgun domates
  • 125 gr. kuru soğan
  • 6 gr. iki diş sarımsak
  • 30 gr. domates salçası
  • 30 gr. tatlı biber salçası
  • 30 gr. pul biber veya isot biber (1.5 yemek kaşığı)
  • 2 çay kaşığı tepeli dolu tuz (8 gr.)
  • 2 çay kaşığı tepeli dolu karabiber (2 gr.)
  • 2 çay kaşığı tepeli dolu kimyon (4gr.)
  • bir tutam maydanoz
  • bir iki kök taze soğan

Etli Çiğ Köfte Yapma Yöntemim
  • kuru soğanı ve sarımsağı çok ince küp küp doğradım
  • domatesi rendeledim
  • yoğurma tepsisine bulgur, soğan ve sarımsağı koydum yoğurdum.
  • üzerine rende domatesi, domates salçası, biber salçası, isot, karabiber, kimyon ve tuzu ilave ettim 10 dakika yoğurdum.
  • peşinden kıymayı ilave ettim, kıyma kayboluncaya kadar yoğurdum.
  • ardından doğranmış taze soğan ve maydanozu ilave ettim yoğurdum.
  • yoğurma işlemi bittikten sonra çiğ köfteyi top haline getirdim.
  • elimi suya daldırarak toptan parçalar kopardım ve sıkarak köfte şeklini verdim.
  • ve ardından sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür