düdüklüde zeytinyağlı taze bakla


Düdüklü tencerede zeytinyağlı taze bakla yemeğimi lastik contalı düdüklü tencerede yaptım. Yemeğe 1 çay bardağı dolusu zeytinyağı ve üzerine 2 çorba kaşığı dolusu zeytinyağı ilave ettim. Yemekte toplam 12 çorba kaşığı zeytinyağı kullanmış oldum. Bilirsiniz, standart çay bardakları 100 gr. ölçüsünde zeytinyağı alır. 100 gr. zeytinyağı da 1 çorba kaşığı ölçüsündedir. Doğradığım baklanın kararmaması için; 5 su bardağı soğuk su içine 2 çorba kaşığı un koydum ve karıştırdım. Bu karışımın içine doğradığım baklayı ilave ettim ve yemeği yaparken baklayı süzerek çıkarıp kullandım.

Düdüklüde Taze Bakla Malzemesi
  • 1 kg. taze bakla
  • 12 çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir tane iri kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz
  • 1.5 çay bardağı sıcak su (150 gr.)
  • doğranmış dereotu

Pişirme Yöntemim
  • bir litre soğuk suya 2 çorba kaşığı un koydum karıştırdım
  • ardından baklayı temizledim, doğradım ve unlu suya koydum
  • düdüklüde zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • peşinden sırasıyle soğanı ve 1 tatlı kaşığı unu kavurdum
  • üzerine baklayı, toz şekeri, sıcak suyu ve tuz'u ilave ettim karıştırdım
  • normal alev ayarında düdüklüyü bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • ilk düdük sesinden sonra saat'a baktım
  • ve kısık alev ayarında baklayı 30 dakika pişirdim
  • süre bitiminde düdüklüyü ocaktan aldım,
  • musluğun altına tuttum ve soğuttum
  • kapağını açtım ve yemeği bir kaba boşalttım
  • üzerine yeter miktarda dereotu serptim
  • ve ardından sofraya koydum. 
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür