kuru barbunya pilaki


Kuru barbunya pilaki yemeğimi bilinenin dışında yaptım. Yani, kuru barbunyayı bir gece su içinde ıslatmadım. Onun yerine kuru barbunya'yı tencereye koydum ve üzerine 2 litre çeşme suyu ilave etim ve bir iki dakika kaynattıktan sonra ocaktan aldım. Üzerine kapağını kapattım ve 1 saat süre ile dinlendirdim. Süre bitiminde kara suyunu döktüm, üzerine su koydum ve 5 dakika kaynattım, süzdüm ve yemeğini yaptım. Acil durumlarda kuru fasulye ve kuru barbunyayı bu yöntemle pişirir sofraya koyarım. Bu kolay kuru barbunya pişirme tarifimi tavsiye ederim. Afiyet olsun.

Zeytinyağlı Kuru Barbunya Pilaki Malzemesi
  • 2 su bardağı kuru barbunya
  • 6 çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir tane kuru soğan
  • bir iri diş sarımsak
  • bir tatlı kaşığı domates salçası
  • bir orta boy havuç
  • bir orta boy patates
  • 3.5 su bardağı dolusu sıcak su
  • bir tutam kıyılmış maydanoz
  • bir tatlı kaşığı tuz

Pişirme Yöntemim
  • tencereye 2 litre soğuk su ve barbunyayı koydum
  • orta ateşte bir taşım kaynattım ve ocağı söndürdüm
  • tencereyi kapattım ve 1 saat dinlendirdim
  • süre bitiminde suyunu değiştirdim, 5 dakika haşladım
  • ardından süzgece koydum süzdüm
  • soğanı ve sarımsağı yemeklik doğradım
  • patatesi, havucu soydum küp doğradım
  • tencerede zeytinyağını orta ateşte ısıttım
  • sıra ile soğan, sarımsak, salça, havuç ve patatesi ilave ettim, kavurdum
  • peşinden barbunya ve sıcak suyu ilave ettim, karıştırdım
  • ardından tencereyi bir kez fokurdattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında 1.5 saat pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • tuzunu ayarladım ve maydanozu ilave ettim
  • ve ardından sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür