piri piri sos yapımı


Mangalda yapılan tavuk etlerinin terbiyesi için piri piri sos (peri peri sos) muhteşem. Piri piri sos yapımı kolay ve malzemeleri elinizin altında. Piri piri sos, kümes hayvanlarının fırında pişirilmesi veya mangalda ızgara yapılması için kullanılır. Ayrıca, et yemeklerinin yanında bandırma sosu olarak verilir. Piri piri sos, bilinen her çeşit tavuk terbiye sosu'nun efendisidir. Piri piri sosla terbiye edilen her çeşit tavuk eti pişirilip yenildiğinde, hoşuma gitmedi diyeni olmaz. Piri piri sos tarifimin malzeme ölçüleri, sarraf terazisi hassasiyetinde verilmiştir. Sosu yaptığınız her seferde aynı lezzet, tat ve aromayı yakalarsınız.

Piri Piri Sos Malzemesi 
  • 1/2 kg. domates (5 adet orta boy)
  • 100 gr. kuru soğan (1 adet)
  • 40 gr. tatlı sivri biber
  • 20 gr. acı sivri biber
  • 20 gr. sarımsak
  • 10 gr. acı kırmızı toz biber (1 yemek kaşığı tepeli)
  • 50 gr. tatlı kırmızı toz biber (5 yemek kaşığı tepeli)
  • 2 gr. karabiber (1 tatlı kaşığı tepeli)
  • 16 gr. toz şeker (1 yemek kaşığı tepeli)
  • 10 gr. üzüm sirkesi (1 yemek kaşığı)
  • 20 gr. limon suyu (2 yemek kaşığı)
  • 60 gr. zeytinyağı (6 yemek kaşığı)
  • 20 gr. tuz (2 tatlı kaşığı tepeli)

Piri Piri Sos Nasıl Yapılır
  • domatesi rendeledim
  • tatlı acı sivri biberi, soğanı, sarımsağı irice doğradım
  • ve mutfak robotuna koydum
  • üzerine acı tatlı kırmızı toz biberi
  • karabiberi, toz şekeri ilave ettim
  • peşinden, üzüm sirkesini ve limon suyunu
  • zeytinyağını ve tuzu ilave ettim
  • robotun kapağını kapattım
  • robotu çalıştırdım, pürüzsüs bir şekilde çektim.
  • çekilen sosu kaseye boşaltım
  • üzerini kapattım ve buzdolabına kaldırdım.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür