ev yapımı barbekü sosu


Ev yapımı barbekü sosu süper. Evde barbekü sosu yapımı hiçte zor değil; gerekli malzemeleri tedarik ettikten sonra, eldeki malzemeleri uygun yöntemle işleyip barbekü (BBQ) sosu haline getirmektir. Barbekü sosu, etin kullanıldığı her çeşit yemeklerle birlikte kullanılır. Mangalda yapılan her çeşit ızgara etlerde, köftelerde ve sosilerde barbekü sos kullanılır. Aynı şekilde tavuk etlerinde de barbekü sos kullanılır. Barbekü sos'un özelliği; acı, tatlı ve ekşi tatların bir arada bulunmasıdır. Barbekü sos yapımında kullanılacak malzemeler, ortak tatları oluşturacak malzemelerden seçilir. Bu yüzden dünya piyasasında yüzlerce barbekü sos çeşiti vardır. Tarifimi bizlerin damak zevkine uyan, yerli malzemeleri seçerek hazırladım. BBQ sos tarifimi denerseniz, memnun kalacağınız kanısındayım.

Evde Barbekü Sos Yapım Malzemesi
  • 200 gr. olgun domates
  • üç çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir orta boy kuru soğan
  • iki iri diş sarımsak
  • bir tatlı kaşığı domates salçası
  • bir tatlı kaşığı tatlı biber salçası
  • bir çorba kaşığı acı toz biber
  • bir tatlı kaşığı kara biber
  • bir tatlı kaşığı kimyon
  • bir çorba kaşığı pekmez
  • bir tatlı kaşığı sirke
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • bir su bardağı (200 ml.) sıcak su

Evde Barbekü Sos Yapımı
  • domatesi, soğanı, sarımsağı rendeledim
  • tavada zeytinyağını orta ateşte ısıttım
  • üzerine sıra ile soğanı, sarımsağı ilave ettim kavurdum
  • ardından sıra ile salçaları ve domatesi kavurdum
  • üzerine sıcak suyu, baharatları, pekmezi, tuzu ve sirkeyi ilave etim, karıştırdım
  • orta ateşte (açık olarak) malzemeler suyunu çekinceye kadar pişirdim
  • peşinden karışımı mutfak robotunda, homojen kıvama gelecek şekilde çektim
  • ardından karışımı kıvamını ayarlamak için tavaya koydum
  • orta ateşte suyunu, koyu boza kıvamını yakalaycak şekilde tekrar çektirdim.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür