kıymalı mıhlama tarifi


2 yumurtalı, kıymalı soğan mıhlama tarifi: Kıymalı yumurtalı mıhlama diğer kuymak denilen mıhlama ile karıştırmamak lazım. Çoğu yerde; kıymalı yumurtalı mıhlama yemeğine, doğrudan mıhlama der geçerler. Yemeğin kıyma ve yumurtasından söz edilmez. Kıymalı yumurtalı mıhlamayı ağız tadıyle yemek isterseniz, soğanı bol ve çok iyi derecede kavrulmuş olması gerekir. Soğan kavruldukça kendi kendine karamelize olur, tatlanır. İşte soğanın bu hali yemeği tat ve lezzet bakımından bir üst seviyeye taşır. Kıymalı yumurtalı mıhlamanın yumurtasını oda sıcaklığına tavadaki malzemenin üzerine kırarsanız, daha iyi sonuç alırsınız.

Kıymalı Yumurtalı Mıhlama Malzemesi
  • 150 gr. orta yağlı dana kıyması
  • üç çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir çay kaşığı domates salçası
  • iki kuru soğan
  • iki yumurta
  • bir kahve fincanı sıcak su
  • karabiber, tuz

Kıymalı Yumurtalı Mıhlama'nın Yapımı
  • soğanı soydum, yarım ay doğradım
  • tavada zeytinyağını orta ateşte ısıttım
  • üzerine kıymayı ilave ettim, kavurdum
  • peşinden, sıra ile soğanı ve salçayı kavurdum
  • üzerine bir fincan su, karabiber ve tuzu ilave ettim
  • tava kaynamaya başlayınca kapağını kapadım
  • ve ocağı iyicene kıstım
  • kıyma suyunu çekince, iki yumurta kırdım
  • sarıların üzerine birer kaşık sıcak su ve az tuz serptim
  • tavanın kapağını tekrar kapadım
  • yumurta'nın beyazları pişince, ocağı söndürdüm.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür