fırın poşetinde tavuk dolma


Fırın poşetinde baharatlı tavuk dolma tarifi: Fırında soslu iç pilavlı tavuk dolması tarifimi denerseniz, sonuçta verdiğiniz emeğin karşılığını almış olursunuz. Tavuk doldurmak ölçü ve akıl işidir. Herkes tavuk doldurur ama, herkesin doldurduğu tavuk lezzetli olmaz. Fazla söze hacet yok, deneyin sonucu görün. Bu tarifimde 1.5 kilo ağırlığında tavuk ve standart çay bardağı dolusu pilavlık pirinç kullandım. İç pilav yapımında hangi malzemeler gerekiyorsa, pilavımdan esirgemedim. Malzeme ölçülerime uyarsanız, ağız tadında tavuk dolmanızı yemiş olursunuz.

Tavuk Dolması Malzemesi
  • bir tane temizlenmiş tavuk
  • bir çay bardağı dolusu pirinç
  • üç çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir tane tavuk ciğeri
  • bir küçük soğan
  • bir çorba kaşığı çam fıstığı
  • bir çorba kaşığı kuş üzümü
  • bir çay bardağı dolusu sıcak su
  • bir çay kaşığı tuz
  • karabiber, yenibahar, toz tarçın
  • yanmaz fırın torbası 25×38 cm.
Tavuk Sosu Malzemesi
  • bir çorba kaşığı yoğurt
  • üç çorba kaşığı ayçiçeği yağı
  • bir çorba kaşığı dolusu domates salçası
  • karabiber, tuz
Sosun Hazırlanması
  • bir kap içine sos malzemelerini koydum ve karıştırdım
İç Pilavın Yapımı
  • pirinci yarım saat ısladım, yıkadım ve süzdüm
  • soğanı yemeklik, ciğeri küp küp kuşbaşı doğradım
  • tencereyi ocağın büyük gözü üzerine koydum
  • üç kaşık zeytinyağını normal alev ayarında ısıttım
  • üzerine sıra ile çam fıstığını, soğanı, ciğeri, pirinci koydum
  • ve düşük alev ayarında kavurdum
  • peşinden kuş üzümünü, 1 çay bardağı dolusu sıcak suyu,
  • birer fiske karabiberi, tarçını ve yenibaharı serptim
  • tuzunu ilave ettim ve tencereyi yüksek alevde bir defa fokurdattım
  • kapağını kapadım ve ocağı en kısık alev ayarına getirdim
  • ve 10 dakika bitiminde ocağı söndürdüm.

Tavuk Dolmasının Yapımı ve Pişirilmesi
  • tavuğu yıkadım ve suyunu süzdürdüm
  • içini yaptığım iç pilav ile doldurdum, kürdanla kapattım
  • üzerine hazırladığım sosu sürdüm ve ayaklarını bağladım
  • ardından fırın torbasına koydum, torbayı kapattım ve bir iki yerinden deldim
  • torbayı fırın tepsisine oturttum ve tepsiyi
  • önceden 200°C dereceye ısıttığım fırına sürdüm
  • 1 saat tavuğu torbanın içinde pişirdim
  • sürenin bitiminde fırın torbasını açtım ve tepsiyi tekrar fırına sürdüm
  • ve tavuğu açık olarak 30 dakika kızarttım, fırından aldım
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür