portakallı kereviz


Zeytinyağlı portakallı kereviz yemeğini, sadece portakal suyu ile çiğden yaptım. Yemek malzemeleri olarak sadece kereviz kökü, havuç ve soğan kullandım. Bu yemekte istenirse patateste kullanılabilir. Bu yemeğin patatessiz daha güzel olduğuna inandığım için, patates kullanmıyorum. Kereviz yemeğinin olmazsa olmaz baharatı kuru nanedir. Tatlandırıcı olarak portakal suyunun yemeğe verdiği ekşilik tadına göre; bazen limon suyu gerekebilir. Bu yemeğimde limon suyuna ihtiyaç olmadı, portakal suyu yemeğe gerekli ekşiliği vermiş.

Portakallı Kereviz Malzemesi
  • 1 kg. kereviz
  • 2 su bardağı portakal suyu
  • 6 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 tane orta boy havuç
  • 3 tane kuru soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • bir tutam kıyılmış maydanoz

Yemeğin Portakallı Sosu
  • Bir kaseye 1 tatlı kaşığı un, 1 tatlı kaşığı tuz koydum ve 2 su bardağı portakal suyu ile çırptım.

Pişirme Yöntemim
  • kerevizi soydum irice kuşbaşı doğradım
  • havucu soydum 3-4 mm. incelikte verev doğradım
  • sarımsağı soydum bütün bıraktım
  • soğanı soydum, elma dilimi olarak dörde böldüm
  • karnı yarık tenceresine malzemeleri dizdim
  • üzerine sosu döktüm ve zeytinyağını gezdirdim.
  • tencereyi bir kez, normal alev ayarında kaynattım
  • ardından, tencerenin kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında yemeği, 30 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • üzerine kuru nane ve maydanoz serptim, soğumaya bıraktım
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür