tavada somon balığı


Tavada somon kızartma yapmak için, somon dilimlerinin oda sıcaklığında olması gerekir. Yani; kızartılacak somon parçaları, kızartmaya başlamadan önce buzdolabından çıkartılmalıdır. Seçiminize bağlı olarak, tavada somon unlu veya unsuz kızartılabilir. Somon parçaları üzerine tuz serpilir. İstenirse karabiber de serpilebilir. Ağız tadında yenilebilecek tavada somon kızartma yapmanız için; somon'u kızartırken suyunu kaçırmamanız gerekir. Yüksek ısı kullanarak ve süreyi uzatarak somonu kızartırsanız; balığın tadının bir kısmını tavaya, diğer kısmınıda hava'ya vermiş olursunuz. Somon dilimlerini teflon tavada, ocağın büyük gözü üzerinde ve yarım ısı ayarında kızartıyorum. Size de tavsiye ederim. Resimdeki somon dilimi 4 cm. kalınlığındadır.

Tavada Somon Malzemesi
  • istenilen miktarda somon dilimi
  • zeytinyağı
  • buğday unu
  • tuz

Pişirme Yöntemim
  • somon dilimleri üzerine tuz serptim
  • ardından her iki yüzeyini un'a buladım
  • tava'ya iki çorba kaşığı zeytinyağı koydum
  • ve ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ocağı yaktım, ısıyı normal aleve ayarladım
  • yağ ısındıktan sonra somon dilimini tavaya koydum
  • ve her iki yüzeyini üçer dakika kızarttım
  • en son, iki yüzünü birer dakika tekrar kızarttım
  • ve ardından ocaktan aldım, sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür