düdüklüde tavuk budu haşlama


Düdüklü tencerede tavuk budu haşlama, aynen bütün tavuğu haşlarken yapılan işlemlerle yapılır. Tavuk budunu haşlarken, butları soğuk su içerisine koyabileceğiniz gibi; isterseniz, kaynayan su içerisinede ilave edebilirsiniz. Tavuk veya tavuk parçaları haşlarken, eti kaynayan su içerisine ilave ederseniz, etiniz lezzetli olur. Eti doğrudan soğuk su içerisine koyup haşladığınızda, etin suyu daha lezzetli olur. Bu seçim, tavuk etiyle yapacağınız yemek çeşitine göre tercih edilebilir. Tavuk budunu lastik contalı Termo marka düdüklü tencerede 17 dakikada haşladım.

Düdüklüde Tavuk Budu Haşlama Malzemesi
  • dört tane tavuk budu (1300 gr.)
  • bir litre su
  • bir tatlı kaşığı tuz

Pişirme Yöntemim
  • butları yakadım ve süzdüm
  • düdüklü tencereye suyu koydum
  • ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ocağı normal alev (yarım ısı) ayarında yaktım
  • su kaynamaya başlayınca butları ve tuzu ilave ettim
  • ardından düdüklünün kapağını kapattım
  • ilk düdük sesinden sonra saat'a baktım
  • ve 17 dakika bitiminde ocağı söndürdüm
  • düdüklüyü musluk altında soğuttum
  • ve kapağını açtım, butları çıkardım
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür