fırında kanat kızartma


Fırında 40 dakikada tavuk kanat kızartma, tavuk kanadı sosa yatırılarak veya sade olarak yapılabilir. Fırında her iki şekilde kızartılan kanadın lezzeti de farklı olacaktır. Tavuk kanadı çeşitli baharatlar ve malzemeler kullanılarak soslanır. Bu konuda en doğru sos, şu malzemelerle yapılır demek zordur. İnsanın damak tadına göre sos malzemeleri değişkenlik gösterir. Kimi ağır sosları sever, kimileri hafif sosları sever. Bu açıdan, tavuk kanat sosu yapımı ailenin veya kişinin tercihine bağlıdır. Tarifim, bu konuda bir alternatiftir; denerseniz belki memnun kalırsınız.

Kullandığım Malzemeler
  • bir paket tavuk kanadı
  • üç çorba kaşığı ayçiçek yağı
  • bir çay kaşığı domates salçası
  • bir çay kaşığı acı biber salçası
  • tuz

Pişirme Yöntemim
  • tavuk kanatlarını yıkadım ve süzdüm
  • ardından bir kap içerisine aldım
  • üzerine salçaları, yağı tuzu ilave ettim
  • elimle bir güzel karıştırdım
  • fırın tepsisi içine yağlı kağıt yaydım
  • üzerine kanatları dizdim
  • tepsiyi 200°C ısıttığım fırına sürdüm
  • 40 dakika süre ile kızarttım
  • ardından tepsiyi fırından çıkarttım.
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür