sade karnabahar yemeği


Sade karnabahar yemeği nasıl yapılır? Aklınızda olsun, karnabahar yemeği yaparken: Bu şekilde karnabahar pişirme kendi yöntemim. Bir küçük boy karnabaharı dal dal ayırdım, yıkadım ve suyunu süzerek bir tencereye dizdim. Soğanı, sarımsağı yemeklik doğradım ve domatesi rendeledim. Ketılda sıcak suyu ısıttım. Bunca ön hazırlıktan sonra, etsiz karnabahar yemeğini iki aşamalı pişirdim. Tava içinde karnabahar yemeğine katkı malzemelerini kavurdum, ardından tencerede dizilmiş duran karnabaharların üzerine ilave ettim.

Kullandığım Malzemeler
  • bir küçük boy karnabahar
  • 1 kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 rendelenmiş domates
  • 6 çorba kaşığı zeytinyağı
  • karabiber, kimyon
  • 2 su bardağı sıcak su
  • tuz

Pişirme Yöntemim
  • tavada zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sırasıyle soğanı, sarımsağı, salçayı, domatesi ilave ettim ve kavurdum
  • ardından sıcak su, baharatlar ve tuz'u ilave ettim, karıştırdım
  • normal alev ayarında tavayı bir kez kaynattıktan sonra,
  • tenceredeki karnabaharların üzerine boşalttım
  • tencereyi bir defa fokurdattıktan sonra, kapağını kapattım
  • ve kısık alev ayarında yemeği 50 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür