hamsi buğulama


Hamsi buğlama; hamsi, soğan, domates, maydanoz, çok az su ve yağ ile yapılır. Hamsi buğlama yemeğini tatlandırmak için; karabiber, tuz ve limon suyu kullanılır. Yarım veya bir kilo hamsi ocak üzerinde aynı sürede pişer. Bu süre, ocağın kısık alev ayarında 15 dakikadır. Hamsi tenceresi ocak üzerine konur, bir kez normal ısı ayarında fokurdatılır, kapağı kapatılır ve ocak düğmesi tam sola yaslandırılarak hamsi buğulaması pişirlir.

Kullandığım Malzemeler
  • yarım kilo hamsi
  • üç çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir küçük piyaz doğranmış soğan
  • bir orta boy rendelenmiş domates
  • bir tutam doğranmış maydanoz
  • bir çay kaşığı karabiber
  • bir çay bardağı sıcak su
  • bir tatlı kaşığı tuz

Pişirme Yöntemim
  • hamsiyi yıkadım ve süzdüm
  • ardından bir kap içerisine aldım
  • üzerine soğan, domates, maydanoz,
  • karabiber, tuz ve zeytinyağı ilave ettim
  • elimle bir güzel karıştırdım
  • ardından tencerenin içine yaydım
  • üzerine bir çay bardağı sıcak su gezdirdim
  • peşinden ocağın üzerine koydum
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım
  • kapağını kapattım ve ocağı iyice kıstım
  • ve 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm.
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür