kolay tulumba tatlısı

Kolay, tulumba tatlısı şerbeti malzemesi: Evde tulumba tatlısı, pasta yapımında kullanılan krema sıkma torbası olmadan yapılamaz. Evde tulumba tatlısı yapmak için; illa, bu krema sıkma torbasına sahip olmalısınız. Verdiğim malzemelerle, 4 kişiye yetecek miktarda tulumba tatlısı yapılır. Fazlası için, malzemelerin katlarını kullanabilirsiniz. Tulumba tatlısı hamuru baştan sona ılık yağ içinde kızartılır. Yağ tavası ocak büyük gözü üzerine konur ve hamur kızartılırken (baştan sona) en kısık ayarında çalışır.
Tulumba Tatlısı Malzemeleri
  • bir su bardağı dolusu un
  • bir su bardağı dolusu su
  • iki tane yumurta
  • üç çorba kaşığı ayçiçek yağı
  • bir fiske tuz
  • iki buçuk bardak dolusu toz şeker
  • iki bardak dolusu su
  • bir tatlı kaşığı limon suyu
  • kızartma yağı
  • malzemeler 200 ml. lik su baradağı ile alındı.

Tulumba Tatlısı Şerbeti Yapımı
  • tencereye şeker ve suyu koydum, kaynattım
  • ardından limon suyunu ilave ettim
  • peşinden ocağı iyice kıstım
  • şerbeti 15 dakika kaynattım ve ocaktan aldım

Hamurun Hazırlanması ve Kızartılması

  • tecereye bir bardak su, üç kaşık yağ ve bir fiske tuz koydum
  • düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine azar azar un ilave ettim ve hamur yaptım
  • ardından ocağı iyice kıstım
  • hamuru beş dakika karıştırarak pişirdim
  • ardından ocaktan aldım soğumaya bıraktım
  • hamur soğuyunca iki yumurta kırdım
  • elimle güzelce yoğurdum
  • ocağı en kısıkta yaktım
  • kızartma yağını ocakta ılık halde ısıttım
  • hamuru yıldız uç takılı sıkma torbasına koydum
  • ve hamuru 4-5 cm. uzunlukta yağ içine sıktım
  • maşa ile döndürerek kızarttım
  • ardından soğuk şerbet içine attım
  • 5 dakika beklettim ve tabak içine aldım
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Detaylar için tıkalayın, doğru yerdesiniz

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür