taze barbunya nasıl pişer


Taze barbunya nasıl pişer? Sebzeli taze barbunya fasulyesi yemeği, 1 saatte nasıl yapılır? Taze barbunya fasulyesi kabuğu temizlenir ve içleri bir kap içine alınır. Ardından, temizlenen iç barbunya bir tencerede su içinde 25 dakika haşlanır ve haşlama suyu (kullanılmaz) dökülür. Barbunya patates ve havuç kullanmadan da pişirilebilir. Birlikte pişirilirse daha lezzetli olur. Patates ve havuç soyulur, barbunyaların iriliğinde küp küp doğranır. Sarımsak dişleri doğranır veya bütün olarak yemekte kullanılır. Toz şeker ilave edilsede olur, edilmesede. Aşırıya kaçılmadığı ölçüde şeker yemeğe fazladan lezzet katar. Bir nedenle yemeğin suyu azalırsa, yemekle yüz yüze gelecek miktarda sıcak su ilave edin.

Ölçü Aldığım Mutfak Aletleri
  • 200 ml.'lik su bardağı
  • çorba kaşığı
  • tatlı kaşığı
  • çay kaşığı

Kullandığım Malzemeler
  • yarım kilo taze barbunya fasulyesi içi
  • 6 çorba kaşığı zeytinyağı
  • yarım çorba kaşığı domates salçası
  • 1 tane patates
  • 1 tane havuç
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 4 su bardağı sıcak su
  • maydanoz

Taze İç Barbunya Pişirme Yöntemim
  • barbunya'yı normal alev ayarında, 25 dakika haşladım ve süzdüm
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sırası ile soğan, havuç, sarımsak ve salça ilave ettim kavurdum
  • ardından barbunya, patates, toz şeker ve sıcak su ilave ettim, karıştırdım
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında barbunya'yı 60 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • ve ardından yemeğin tuzunu ilave etim ve kıyılmış maydanoz serptim
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür