etsiz patlıcan yemeği


1/2 kg. etsiz, patlıcan tencerede 25 dakikada pişer. Sade patlıcan yemeği; yemek içerisine et, kıyma, patates, kabak ve benzeri sebzeler konulmadan yapılan bir yemektir. Patlıcanları alacalı soydum, kuşbaşı doğradım. Ardından tuzlu su içerisinde yarım saat beklettim ve suyunu süzdüm. Ardından, Soğanı, sarımsağı, yeşil biberi ve domatesi yemeklik doğradım. Yemeği tatlandırması için, karabiber, pul biber, kimyon gibi baharatlar kullandım.

Kullandığım Malzemeler
  • 1/2 kg. patlıcan
  • 5 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tane domates
  • 2 tane sivri biber
  • 2 diş sarımsak
  • karabiber, pul biber, kimyon
  • 2 su bardağı sıcak su
  • tuz

Pişirme Yöntemim
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • peşinden, sırasıyle soğanı, sarımsağı ve sivri biberi kavurdum
  • ardından domatesi ve salçayı kavurdum
  • üzerine patlıcan, su, baharatlar ve tuz'u ilave ettim karıştırdım
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • ardından kısık alev ayarında yemeği 25 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür