mayalı gözleme hamuru


mayalı gözleme hamuru:
Her çeşit gözleme yapımında mayalı veya mayasız hamur kullanılabilir. Hamurun mayalı olması, mayasız olması gözleme yapımına engel değildir. Dilediğiniz şekilde gözleme hamurunuzu yoğurabilirsiniz. Aşağıda verdiğim hamur malzemelerini kullandığınızda 750 gr. hamurunuz olur. Bu hamuru 6 eşit parçaya böldüğünüzde; 125 gram ağırlığında, 6 tane beze yaparsınız. Bu bezeleri servis tabağı büyüklüğünde oklava ile açarsanız, 6 tane gözleme yapabilirsiniz. Ayrıca bu hamuru kullanarak başta lahmacun, pide, çörek olmak üzere her çeşit hamur işinizi yapabilirsiniz. İhtiyacınız ölçüsünde, malzemelerin katlarını kullanarak dilediğiniz kadar mayalı gözleme hamuru yoğurabilirsiniz.

Ölçü Aldığım Mutfak Aletleri
  • 200 ml.'lik su bardağı
  • tatlı kaşığı

Kullandığım Malzemeler
  • 4 su bardağı dolusu un (450 gr.)
  • 1.5 su bardağı dolusu su  (300 gr.)
  • 1 tatlı kaşığı silme dolu instant kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı dolusu tuz

Mayalı Gözleme Hamuru Yoğurma Yöntemim
  • yoğurma kabımın içine 4 su bardağı un'u eleyerek koydum ve ortasını havuz yaptım
  • havuzun içine su, bir tatlı kaşığı "silme doldurduğum" instant kuru mayayı ve tuzu koydum
  • hamuru ele yapışmayacak kıvamda yoğurdum ve tek beze yaptım
  • bezenin üzerini nemli bezle kapattım, iki katına çıkana kadar dinlendirdim
  • ardından hamuru altıya böldüm ve 6 tane beze yaptım
  • bezeleri unlu bir zemin üzerine koydum, üzerine un serptim 15 dakika dinlendirdim
  • dinlenmiş bezeleri servis tabağı büyüklüğünde açtım ve gözlemelerimi yaptım
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür