kebapçı ezogelin çorbası


kebapçı ezogelin çorbası 
Kebapçılarda yapılan ezogelin çorbasını beğenmeyen yoktur. Kebapçılar derken hepsini kastetmiyorum; her kebapçı ezogelin çorbasını usulüne uygun yapamıyor. Sözlerimde iyi ezogelin çorbası yapan kebapçıları kastediyorum, yanlış anlaşılma olmasın. Ezogelin çorbası yapımında başta kırmızı mercimek, bulgur, pirinç, soğan, salça, istenilen baharatlar ve çorbayı bağlamak için az miktarda un kullanılır. Ezogelin çorbasında salça çok önemli, her ne kadar tarifimde domates salçası yazmış olsam da, domates salçası ile biber salçasını birlikte kullanmak, ezogelin çorbası'nın lezzetini ikiye katlar. Verdiğim malzemelerle üç kişiye yetecek ölçüde, kebapçı ezogelin çorbası yapmış olursunuz.

Bu yemekte kullandığım ocak ayarlarım
  • düşük alev, kavurma işlerimde
  • normal alev, tencereyi kaynatmada
  • kısık alev, çorbayı pişirmede

Ölçü Aldığım Mutfak Aletleri
  • 200 ml.'lik su bardağı
  • çorba kaşığı
  • tatlı kaşığı
  • çay kaşığı

Kullandığım Malzemeler
  • 3 çorba kaşığı tepelice doldurulmuş kırmızı mercimek
  • 1 tatlı kaşığı tepeli doldurulmuş pirinç
  • 1 tatlı kaşığı tepeli doldurulmuş bulgur
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tane orta boy kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı un
  • karabiber, pul biber, kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 5 su bardağı dolusu sıcak su

kebapçı ezogelin çorbası pişirme yöntemim
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine yemeklik doğradığım soğanı ilave etim kavurdum
  • ardından sıra ile un'u, salçayı ilave ettim kavurdum
  • peşinden mercimek, pirinç, bulgur, baharatlar ve suyu ilave ettim, karıştırdım
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım ve kapağını aralıklı kapattım
  • ardından kısık alev ayarında çorbayı 25 dakika pişirdim
  • blendırdan geçirdim ve tuzunu ayarladım, ocağı söndürdüm.
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür