mangalda ızgara köfte


Mangalda enfes ızgara köfte tarifi: Evde köfte yapımında üç çeşit kıyma kullanılır. Bu kıymalar, dana eti kıyması, tavuk eti kıyması ve baş eti kıymasıdır. Bu kıymalardan yapılan ızgara köfteler farklı lezzet ve tada sahiptir. Bilirsiniz, köfte yaptığınız kıyma yağlı değilse, köfteniz sert ve kuru olur. Bu bilgiye sahipseniz, köfte yapmanız için usta olmanız gerekmez. Dana döş eti ve baş eti yağlıdır. Bu etlerin kıymasından köfte yaparsanız, yaptığınız köfte evde herkes tarafından beğenilerek yenir. Baş eti köftesinin lezzetini artırmak için, dışardan kıyma içine başka kıyma ilavesi yapılmaz, çünkü bu kıyma tek başına lezzettir. Ne var ki, halkımız baş eti köftesini fazla tanımaz.

Döş eti kıymasından yapılan köfteyi lezzetlendirmek adına, kuzu eti kıyması belli oranda ilave edilir. Biz, evimizde köfte yapıp satmayacağımıza göre; döş eti kıymasına tekrardan kıyma katmamıza sebep yok. Tavuk köftesi, tavuk bud ve tavuk göğsü eti kıymasından yapılır. Bilinenin aksine, tavuk köftesi için en güzel et tavuk göğsü etidir. Bu et de yağsız olduğundan köfte harcına sıvı yağ katmak gerekir. Evde köfte yapmanın ustalığı, köfte içerisine soğanı rendelemeyip ince kıyarak koymaktır. Diğer bir ayrıntı ise, bayat ekmek veya galeta ununu fazla kullanmamaktır. İç harca ilave edeceğiniz baharatlar orantılı olmalı, bir baharat diğer baharatın önüne geçmemelidir.

Kullandığım Malzemeler
  • yarım kilo dana döş kıyması
  • bir tane kuru soğan
  • iki dilim bayat ekmek
  • bir çay kaşığı kimyon
  • bir çay kaşığı pul biber
  • bir çay kaşığı karabiber
  • bir tatlı kaşığı tuz

Evde köfte yapma yöntemim
  • bayat ekmek dilimlerini ıslattım ve sıktım
  • soğanı ince doğradım ve bıçakla kıydım
  • bir kab'a kıyma, bayat ekmek, soğan ve bütün baharatları koydum
  • özleşinceye kadar yoğurdum, tadına baktım tuzunu ayarladım
  • elimi ıslatım ve köfte harcından parçalar kopardım
  • avuç içinde sıkarak yuvarladım, üzerine bastırarak yassıltım
  • ve yaptığım köfteleri bir kap içine dizdim, üzerini streçledim
  • ardından  buzdolabında iki saat dinlendirdim
  • ocak üzerinde demir döküm ızgara üzerinde pişirdim
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür