çoban kavurması


Çoban kavurmasını birde böyle deneyin. Çoban kavurma sac tavada, teflon tavada, tencerede, kuzu kuşbaşı etin soğan, yeşil biber, domatesin birlikte kavrulmasıyle, karabiber, pul biber, kekik ve tuz ile tatlandırılmasıyle yapılır. İstenirse, dana etinin yumuşak ızgaralık bölümleriyle de yapılabilir. Çoban kavurması içerisinde birkaç diş sarımsak ilave edilebilir. Kavurmanın içerisine sarımsak ilave edilirse, kimyon baharatı da ilave etmek gerekir.

Kullandığım Malzemeler
  • 1/2 kg. kuşbaşı kuzu but eti
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tane kuru soğan
  • 2 tane domates
  • 2 tane sivri biber
  • karabiber, pul biber, kekik
  • tuz

Pişirme Yöntemim
  • tavada zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine kuzu etini ilave ettim, normal alev de, rengi dönünceye kadar kavurdum
  • ardından yarım ay doğradığım soğanı, halka doğradığım sivri biberi kavurdum
  • üzerine küp doğradığım domatesi ilave ettim ve suyunu çekinceye kadar kavurdum
  • domates suyunu çekince, karabiber, pul biber, kekik, tuz ilave ettim ve karıştırdım.
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür