boncuk ayşe yemeği


Boncuk ayşe fasulyesi yemeğini tencerede yaptım. Yemekte domates ve domates salçasını, ölçüyü aşmayacak miktarda ortak kullandım. Yemeğin içinde ki malzemelerin verdiği burukluk tadını gidermek için, bir çay kaşığı dolusu toz şeker kullandım. Fasulyenin diri kalmayıp, lokum yumuşaklığında pişmesi için de, fasulyeyi kendi suyu ile kendi halinde, tenecerede on beş dakika süre ile kavurdum.

Ölçü Aldığım Mutfak Aletleri
  • 200 ml.'lik su bardağı
  • çorba kaşığı
  • tatlı kaşığı
  • çay kaşığı

Bu yemekte kullandığım ocak ayarlarım
  • normal alev, tencere ön ısıtma
  • düşük alev, kavurma işlerimde
  • normal alev, tencereyi kaynatmada
  • kısık alev, yemeği pişirmede

Kullandığım Malzemeler
  • 1/2 kg. boncuk ayşe fasulyesi
  • 5 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 tane domates
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 su bardağı sıcak su

Pişirme Yöntemim
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sırası ile soğanı, salçayı, domatesi ilave ettim kavurdum
  • ardından doğradığım fasulyeyi ilave ettim, karıştırdım ve kapağı kapadım
  • peşinden kısık alev ayarında fasulyeyi 15 dakika, kendi suyu ile pişirdim
  • süre bitiminde sıcak su, toz şeker ve tuzunu ilave ettim, karıştırdım
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • ardından kısık alev ayarında yemeği 60 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür