havuçlu patatesli iç bezelye yemeği


İç bezelye ile zeytinyağlı sade bezelye yemeği, dana etli veya kuzu etli bezelye yemeği, kıymalı bezelye yemeği, tavuk etli bezelye yemeği ve havuçlu patatesli bezelye yemeği yapılır. Bu yemeklerin dışında bezelye, çok çeştli yemeklerin yapımında kullanılır. Bezelye tencerede bir saatte pişer. Bu tarifte üç sebzeyi bir yemekte kullanacağız. Bu sebzelerin her birinin pişme süresi farklıdır. Üç sebzenin arasında geç pişen bezelye olduğuna göre; önce bezelyeyi yarı pişmiş olarak pişirip, ardından havuç ve patatesi ilave edeceğiz. Yani, yemeğin pişme süresinin son 30 dakikasında sebzeler birlikte pişecekler.

Bu yemekte kullandığım ocak ayarlarım
  • düşük alev, kavurma işlerimde
  • normal alev, tencereyi kaynatmada
  • kısık alev, yemeği pişirmede

Ölçü Aldığım Mutfak Aletleri
  • 200 ml.'lik su bardağı
  • çorba kaşığı
  • tatlı kaşığı
  • çay kaşığı

Kullandığım Malzemeler
  • 500 gram taze iç bezelye
  • 1 tane kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tane havuç
  • 1 tane patates
  • yarım çorba kaşığı domates salçası
  • 5 çorba kaşığı zeytinyağı
  • karabiber, kimyon
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3 su bardağı dolusu sıcak su

Pişirme Yöntemim
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine yemeklik doğradığım soğanı, sarımsağı ve salçayı ilave etim kavurdum
  • ardından bezelyeyi, üç bardak suyu ilave ettim ve karıştırdım
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • ardından kısık alev ayarında bezelyeyi 30 dakika pişirdim
  • peşinden küp doğradığım patates, havuç, baharatlar ve tuzu ilave ettim
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez daha kaynattım ve kapağını kapattım
  • ardından kısık alev ayarında bezelyeyi tekrar 30 dakika daha pişirdim
  • ve ocağı söndürdüm.
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür