fırında yeşil mercimek


Fırında yeşil mercimek 60 dakikada pişer: Yeşil mercimek yemeğini tencerede, düdüklü tencerede ve fırında sık sık yaparım. Etli, kıymalı mercimek yemeğini fazla tercih etmem. Çoğu zaman yemeklerimde zeytinyağı kullanırım. Bazen zeytinyağı ve tereyağını ortak kullanırım. Yemeklerimde salçayı çok dikkatli kullanırım. Salça, tuz ve çeşitli baharatlar yemeklerde ölçülü kullanılmazsa; yemeği yenilmez hale getirebilirler. Özellikle salça bu konuda çok mahirdir; ölçüyü kaçırınca, yemeğin lezzetine geri dönülmez şekilde zarar verir. Aynı şekilde evde hazırlanmış et suyunu da, yemeklerde kullanırken ölçülü olmak gerekir. Yaptığım yemeklerde hazır et bulyon veya tavuk bulyon kullanmam. Bulyon yerine kendi hazırladığım et suyu, tavuk suyu ve sebze suyunu kullanırım.

Fırında Yeşil Mercimek Yemeği Malzemesi
  • iki su bardağı dolusu yeşil mercimek
  • bir iri kuru soğan
  • altı çorba kaşığı zeytinyağı
  • yarım çorba kaşığı domates salçası
  • iki su bardağı dolusu sıcak et suyu
  • dört su bardağı dolusu sıcak su
  • bir tatlı kaşığı dolusu tuz
  • fırına uygun metal tencere

Fırında Yeşil Mercimek Yemeği Pişirme Yöntemim
  • mercimeği musluk suyu içinde 8 saat beklettim
  • ardından suyunu döktüm, yıkadım ve süzdüm
  • soğanı yemeklik doğradım
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sıra ile soğan, salçayı ilave ettim, normal ısıda kavurdum
  • ardından mercimeği, sıcak suyu, et suyunu ilave ettim
  • ve tencereyi bir kez fokurdattım, kapağını kapattım
  • ardından, tencereyi önceden 200°C dereceye ısıttığım fırına sürdüm
  • 1 saat süre ile pişirdim ve fırından aldım
  • peşinden tuzunu ilave ettim, karıştırdım ve sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür