tavuk sulu pirinç pilavı


Bir su bardağı dolusu baldo pirinç pilavı: Severek yaptığım ve en sevdiğim pirinç pilavım bu tariftir. Kuşkusuz bu pilav yapımı biraz uğraştırıcıdır ama, bir o kadar da lezzetlidir. Çoğu zaman, pirinç pilavımı bu tarifimle yapar ve büyük bir iştahla severek yerim. Pirinç olarak baldo pirinç, yağ olarak zeytinyağı ve su olarakta tavuk suyu kullanırım. Tavuk suyunu haşladığım tavuğun suyundan değil de, tavuk suyunu çeşitli sebzelerle kemikli tavuk etiyle kendim yaparım. Bütün tavuğun kanat uçlarını, düz kanadını ve tavuktan ayırdığım diğer kemik parça ve derisini kullanırım. Sebze Çeşitlerinden soğan, maydanoz sapı, kereviz sapı, havuç ve suyu tatlandırmak için tane karabiber kullanırım. Tavuk suyu yapımında malzeme miktarının önemi yok. Önemli olan, kullanılan malzemeleri kısık ateşte iki veya üç saat boyunca haşlayıp süzmektir.

Pirinç Pilavı Malzemesi
  • bir su bardağı dolusu baldo pirinç
  • üç çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir buçuk su bardağı dolusu sıcak tavuk suyu
  • bir çay kaşığı dolusu tuz

Pişirme Yöntemim
  • pirinci musluk suyu içinde yarım saat beklettim
  • ardından sekiz defa üzerini kapatacak miktarda su ile yıkadım ve süzdüm
  • en son pirinci tel eleğe koydum, altına vurarak suyundan iyice arındırdım
  • ocağın büyük gözü üzerinde
  • üç kaşık zeytinyağını (normal alev ayarında) teflon tencerede iyice ısıttım
  • üzerine pirinci ilave ettim ve karıştırdım
  • pirinçler birbirine yapışmaya başladığında ocağı kısık aleve ayarladım
  • pirinci ara sıra karıştırak kavurmaya başladım
  • pirinçler birbirinden kopup tane tane olunca
  • üzerine 1.5 su bardağı tavuk suyu ve tuzu ilave ettim
  • pilavın tuzunu ayarladım, tencereyi yüksek alevde bir defa fokurdattım
  • tencerenin kapağını kapadım ve ocağı en kısık alev ayarına getirdim
  • 15 dakika bitiminde ocaktan aldım ve tencereyi 15 dakika kendi haline bıraktım
  • 15 dakika bitiminde pilavı karıştırdım ve pilavı 15 dakika demlenmeye bıraktım
  • sürenin bitiminde pilavı sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür