nohutlu köfte çorbası


Çorba tarifleri arasından üç çorba seç deseler, nohutlu köfte çorbasını mutlaka seçerim. Bu çorbada tat, lezzet ve görüntü süper. Köfte çorbasını nohutsuzda yapabilirsiniz. Fakat, asla nohutla yapılan köfte çorbasının lezzetine ulaşamazsınız. Tarifimde verdiğim ölçülerden şaşmamanız gerekir. Çorbanın suyunu 5 su bardağından (1 litre) fazla koymayın. Özellikle, bu çorbada kullanılacak yağ miktarı 60 gramdır. Tarifimde altı çorba kaşığı zeytinyağı olarak verdim. Kendim çorbayı yaptığımda 40 gr. tereyağı ve iki çorba kaşığı zeytinyağı kullanırım. Küçük soğan 50 gr. ağırlıktadır. Bir tane orta boy domates ise, 100 gr. ağırlıktadır. Bunları bilginiz olsun diye yazıyorum.

Köfte Çorbası Malzemesi
  • iki su bardağı dolusu haşlanmış nohut
  • bir küçük soğan (ince küp doğranmış)
  • bir tane orta boy domates (rendelenmiş)
  • altı çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir çorba kaşığı domates salçası
  • bir çorba kaşığı un
  • bir tatlı kaşığı kuru nane
  • bir çay kaşığı karabiber
  • bir çay kaşığı pul biber
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • beş su bardağı dolusu sıcak su

Köfte Malzemesi
  • iki çorba kaşığı tepeli doldurulmuş köftelik ince bulgur
  • 200 gr. dana kıyması
  • bir küçük soğan (rendelenmiş)
  • bir iri diş sarımsak (kıyılmış)
  • bir çay kaşığı karabiber
  • bir çay kaşığı kimyon
  • bir çay kaşığı tuz

Pişirme Yöntemim
  • Köfte malzemesiyle fındık büyüklüğünde misket köfteler yaptım
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sıra ile soğan, salça, un, kuru nane ve domatesi ilave ettim, normal ısıda kavurdum
  • ardından sıcak suyu ilave etim ve tencereyi kaynattım
  • peşinden nohut, köfte, karabiber ve pul biberi ilave ettim, karıştırdım
  • tencereyi bir kez fokurdattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında 30 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • peşinden tuzunu ilave ettim, karıştırdım
  • ve ardından sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür