pirinçli kapuska yemeği


Pirinçli kapuska yemeği tarifi: Kapuska yemeği tencerede, fırında veya düdüklü tencerede yapılır. Ağız tadıyle yenebilecek kapuska yemeği yapmak, ocak üzeri tencerede risksizdir. Bunun dışında kapuska yemeği yapımında yemeğe ilave edilecek salça ve yağ miktarıdır. Bütün yemek çeşitlerinde olduğu gibi; yemeğin yağ ve salça ölçüsü, yapılacak yemeğin miktarına uygun ölçüde olmalıdır. Bilirsiniz, kapuska sumakla yenilebilir. Fakat, yemeğin salçasını fazla koyarsanız kapuskayı sumakla yiyemezsiniz. Fazla yağın yemekteki durumunu anlatmaya gerek yok. Kapuska yaparken, her 100 gr. doğranmış lahana için, 1 çorba kaşığı zeytinyağı kullanırsanız doğru iş yapmış olursunuz. Ayrıca, 1 çorba kaşığı yağ da tencere hakkı olarak kullanın ve yemeğinizi yapın.

Kapuska Yemeği Malzemesi
  • 700 gr. doğranmış beyaz lahana
  • sekiz çorba kaşığı zeytinyağı (80 gram)
  • bir çorba kaşığı silme doldurulmuş domates salçası
  • iki çorba kaşığı dolusu pirinç
  • bir iri soğan
  • bir tatlı kaşığı pul biber
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • 3 su baradağı dolusu sıcak su (600 gr.)

Pişirme Yöntemim
  • lahana yapraklarını kuşbaşı doğradım
  • ve kalın damarlarını ince doğradım
  • soğanı soydum, yemeklik doğradım
  • pirinci yıkadım ve süzdüm
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sıra ile soğan ve salçayı ilave ettim normal alevde kavurdum
  • ardından lahanayı ilave ettim, karıştırdım ve kapağı kapadım
  • kısık alev ayarında lahanayı 10 dakika kendi halinde kavurdum
  • peşinden, üzerine pirinç, sıcak su, pul biber ve tuz'u ilave ettim
  • malzemeleri karıştırdım ve tuzunu ayarladım
  • tencereyi bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında yemeği 60 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür