tereyağlı sütlaç


Tereyağlı sütlaç yapımı, ihtiyaçtan doğmuştur. Sütü sütcüden de alsanız, kutu sütte kullansanız, yapılan sütlaç lezzetli olmuyor. Bu nedenle, kahvaltılık tereyağı katkısıyle sütlaç yapıldığında sütlaç lezzete geliyor. Sütlaçı vanilyalı sevmem, bu yüzden sütlaç yaparken vanilya kullanmam. Sütlaçın kıvamını buğday nişastası, pirinç unu, pirinç sübyesi ve mısır nişastasıyle yaparım. Bu sütlaçı mısır nişastası kullanarak yaptım. Sütlaçı şekerli sevmem, şekerli sevenler diledikleri kadar şeker ilave edebilirler. Sütlaçı ocağın büyük gözünde ve (baştan sona kadar) yarım ısı ayarında yaptım. Sütlaçın kıvamı nasıl olmalıdır? Sütlaçı kaselere boşattıktan bir gün sonra, kaseyi elinize alıp salladığınızda sütlaç içerisinde oynamalıdır. Eğer oynamıyorsa, sütlaçınız katı olmuştur. Bu tarifle yaptığınız sütlaç; hem damağınızda oynar, hem de elinizde. Yapın yiyin, tadına varın.

Tereyağlı Sütlaç Malzemesi
  • bir litre süt
  • 20 gr. kahvaltılık tereyağı
  • bir kahve fincanı pirinç
  • bir kahve fincanı nişasta
  • bir çay bardağı toz şeker

Pişirme Yöntemim
  • pirinci yıkadım süzdüm, bir su bardağı su ile haşladım
  • bir fincan süt ile bir fincan nişastayı karıştırdım
  • tencereye sütü, tereyağı, haşlanmış pirinci, şekeri koydum
  • tencereyi ocağın büyük gözü üzerine oturttum
  • ocağı normal alev (yarım ısı) ayarınada yaktım
  • tencere kaynamaya başlayınca, nişastayı ilave ettim
  • malzemeyi çırpma teli ile karıştırarak 5 dakika pişirdim
  • süre bitiminde tencereyi ocaktan aldım
  • ve kaselere boşalttım.
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür