kıymalı spagetti


Salçalı, soğanlı, kıymalı spagetti makarna tarifi: Kıymalı makarna, haşlanmış her çeşit makarnanın kıyma ile hazırlanan sosla karıştırılmasıyle yapılır. Kıymalı sos yapımında dana kıyması kullanmak, en doğru seçimidir. Bir paket haşlanmış makarna'ya 200-250 gr. kıyma yeterlidir. Kıymalı sos yapımında temel malzeme olarak yemeklik yağ, soğan ve salça kullanılır. Bu malzemelerin dışında isteğe bağlı olarak sarımsak, yeşil biber ve domates kullanılabilir. Tatlandırıcı olarak sos içerisine arzu edilen (karabiber, pul biber gibi) baharatlar ilave edilebilir.

Kıymalı makarna yapımında bir paket çubuk makarnayı, tuzlu su içinde dişe dokunur yumuşaklıkta haşladım ve süzdüm. Tavada, yağ içinde kıymayı taneleşinceye kadar kavurdum. Üzerine sıra ile yemeklik doğradığım soğanı, yarım kaşık domates salçasını ilave ettim ve kavurdum. Ardından 1 su bardağı sıcak su ve tuz ilave ettim. Malzemeler kaynadıktan sonra ocağı iyice kıstım ve kıyma suyunu çekinceye kadar pişirdim. Ardından, hazırladığım kıymalı sosu makarna tenceresine ilave ettim ve makarna ile güzelce karıştırdım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür