küçük boy karnabahar yemeği


Küçük boy karnabahar yemeği nasıl yapılır? Karnabahar koçanından dal dal ayrılır, yıkanır ve süzülür. Tarifimden de anlaşılacağı gibi, sade karnabahar yemeğini şöyle yapıyorum. Karnabahar dallarını tencereye dizdikten sonra, tava içerisinde ayrıca sosunu hazırlıyorum. Sosu hazırladıktan sonra, karnabahar dallarının üzerine boca ediyorum. Bu sayede, yemeğin baharat ve tuzunu, kolay bir şekilde karar hale getiriyorum.


Kullandığım Malzemeler
  • bir orta boy karnabahar
  • altı çorba kaşığı zeytinyağı
  • bir tane kuru soğan
  • bir iri domates
  • yarım çorba kaşığı domates salçası
  • iki diş sarımsak
  • iki su bardağı dolusu sıcak su
  • birer çay kaşığı karabiber ve kimyon
  • bir tatlı kaşığı tuz

Pişirme Yöntemim
  • karnabaharı dal dal ayırdım, yıkadım ve süzdüm
  • ardından tencereye dizdim
  • soğanı ve sarımsağı yemeklik doğradım
  • domatesi mutfak robotunda püre yaptım
  • tavada zeytinyağını ısıttım
  • soğanı, sarımsağı, salçayı, domatesi sıra ile kavurdum
  • peşinden sıcak su, baharatları ve tuzu ilave ettim
  • ardından hazırladığım sosu tencereye döktüm
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım
  • kapağı kapattım ve ocağı iyice kıstım
  • 50 dakika bitiminde ocağı söndürdüm.
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür