fırında irmik tatlısı


Fırında irmik tatlısı yapımı gayet kolay, ustalık filan gerektirmez. Bu tatlı tarifimi dener ve tadarsanız, sürekli yapmak zorunda kalırsınız. Yani, o kadar sevilecek bir tatlı. Tatlının tek ayrıntısı, kullanılacak fırın tepsisi borcam veya seramik olmayacak. Tepsi olarak alüminyum veya metal tepsi kullanın. Fırında irmik tatlısı, cam ve seramik tepsileri sevmiyor. Şikayetleri ise, altlarının iyi kızarmayışı imiş.

Kullandığım Malzemeler
  • iki su bardağı dolusu irmik
  • bir su bardağı dolusu toz şeker
  • bir su bardağı dolusu süt
  • bir çay kaşığı tepelice doldurulmuş karbonat
  • yeteri kadar fıstık içi veya badem içi
  • iki su bardağı dolusu toz şeker
  • iki su bardağı dolusu su
  • yarım limonun suyu
  • 28-30 cm. çapında fırın tepsisi

Şerbet Yapımı
  • iki bardak toz şekeri, iki bardak suyu tencereye koydum
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım
  • ardından, ocağı iyice kıstım ve 5 dakika tekrar kaynattım
  • peşinden limon suyunu ilave ettim, bir taşım kaynattım
  • ve ocağı söndürdüm.

Tatlıyı Yapma Yöntemim
  • fırın tepsisini katı yağ ile yağladım
  • bir kap içinde irmik, toz şeker, karbonat ve sütü karıştırdım
  • ardından tepsi içerisine yaydım ve üzerini düzellttim
  • tepsiyi iki saat dinlendirdim
  • süre sonunda tepsiyi dilimledim ve fıstıkları dizdim
  • ve tepsiyi 180°C derece fırına sürdüm
  • 30 dakika süre ile kızarttım ve fırından aldım
  • tepsiyi izli yerlerinden, tekrar dilimledim
  • sıcak şerbeti üzerinde gezdirdim
  • ve ardından soğumasını bekledim
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür