sade bezelye yemeği


Sade bezelye yemeği tarifi veren sitelerdeki algı, taze bezelye yemeğini havuçlu, patatesli yaparsan sade oluyor, etli veya kıymalı yaparsan sade olmuyor. Yanlış, bezelye kendi halinde katkısız pişirilirse; resimde görüldüğü gibi, sade bezelye yemeği olur. Bende, bu anlayışla tencerede taze iç bezelye yemeğimi yaptım. Sade bezelye yemeğini sevenlere afiyet olsun.

Kullandığım Malzemeler
  • yarım kilo taze bezelye
  • 6 çorba kaşığı zeytinyağı
  • yarım çorba kaşığı salça
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 iri diş sarımsak
  • karabiber, kimyon, tuz
  • 3 su bardağı sıcak su

Sade Bezelye Yemeği Yapma Yöntemim
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sıra ile soğanı, sarımsağı ilave ettim normal alevde kavurdum
  • ardından salçayı ilave ettim, kavurdum
  • üzerine bezelye, sıcak su, karabiber, kimyon, tuz'u ilave ettim
  • malzemeleri karıştırdım ve tuzunu ayarladım
  • tencereyi bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında yemeği 60 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür