donmuş balık nasıl çözülür


  • Donmuş balık nasıl hızlı çözülür? Derin dondurucuda dondurduğunuz balık veya donmuş ithal balıkları, hızlı bir şekilde çözdürüp kullanmak istediğinizde tek yol var. O da, balığı kendi halinde çözülmesini beklemek. Donmuş balığı bir kap içine koyar, buzdolabına kaldır ve çözülmesini beklersiniz. Ya da, donmuş balığı bir kap içerisine koyar ve üzerini kapatacak miktarda musluk suyu koyar, çözülmesini beklersiniz. 

  • Dondurulmuş balıklar, fırında veya sıcak su içerisinde çözdürülmez. Donmuş balığı en kolay ve hızlı çözdürme metodu su içerisinde çözdürmektir. Ben bu işi şöyle yapıyorum: Derin dondurucudan balığı çıkarıp bir kaba koyuyor ve üzerini kapatacak miktarda su koyuyorum. Çok kısa bir süre sonra, elime bir bıçak alıyorum; tamamen çözülmemiş (donmuş halde)balığın başını kesiyor, karnını yarıyor, içini boşaltıyor ve musluk altında iyice temizliyorum.

  • Peşinden, eğer balığı fileto yapacaksam; bıçakla balığın kuyruk tarfından başlayıp, kılçık üzerinden başa doğru keserek (uzunlamasına) balığı ikiye bölüyorum. Zaten bu işlemleri yaparken balık çözülmüş oluyor ve tazeliğinden hiç bir şey kaybetmiyor. Donmuş balık bu şekilde temizlenirse hem kolay oluyor, hem de pişirildiğinde lezzettinden kayıp olmuyor. Yani, balığı oda sıcaklığına getirmeden, tavanın içine atmanız gerekiyor.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama