pirinçli pazı yemeği


20 dakikada pirinçli pazı yemeği: Pirinçli pazı yemeği için, pazardan iki bağ (1700 gr) pazı aldım. Saplarını kestikten sonra, geriye bir kilodan biraz fazla pazı kaldı. Kalan pazıyı doğradım ve yemeğini yaptım. Pazının saplarını 1-1.5 santim irilikte doğradım ve bol su içinde yumuşayıncaya kadar haşladım. Haşladığım pazı saplarını sudan geçirdim, sıktım ve poşetleyerek derin dondurucuya kaldırdım. Vakti geldiğinde dondurucudan alır, yumurta ile kavurur,üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirir ve sofraya koyarım.

Pirinçli Pazı Yemeği Malzemesi
  • 2 bağ pazı
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 3 çorba kaşığı pirinç
  • bir tane iri boy kuru soğan
  • bir çorba kaşığı silme domates salçası
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • 1.5 su bardağı dolusu sıcak su

Pişirme Yöntemim
  • pazıyı yıkadım ve süzdüm
  • ardından saplarını kestim ve doğradım
  • pirinci yıkadım, süzdüm
  • soğanı yemeklik doğradım
  • tencerede zeytinyağını orta ateşte ısıttım
  • üzerine sıra ile soğan ve salçayı ilave ettim kavurdum
  • peşinden sıcak su, tuz, pazı ve pirinci ilave ettim
  • pazının dirili gidinceye kadar kavurdum
  • ardından, tencereyi bir kez fokurdattım ve kapağını kapattım
  • kısık alev ayarında 20 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • ve ardından sofraya koydum.
  • ne güzel değil mi? sizde yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür