etsiz sulu patates yemeği


Etsiz sulu patates yemeği 35 dakikada pişer. Patates yemeği yapımında, soğanı ve sarımsağı yemeklik doğradım. İki tane, içi yeşil ve beyaz olmayan olgun domatesin kabuğunu soydum ve küp küp doğradım. Sivri biberleri kuşbaşı doğradım. Sade patates yemeği et suyu ile yapılırsa, daha da lezzetli olur. Böyle bir imkanım olmadığından, kaynattığım çeşme suyu ile yaptım ve afiyetle yedim.

Kullandığım Malzemeler
  • 1/2 kg. niğde sarı patates
  • 6 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 2 tane domates
  • 2 tane sivri biber
  • 2 diş sarımsak
  • karabiber, pul biber, kimyon
  • 3 su bardağı sıcak su
  • tuz

Pişirme Yöntemim
  • tencerede zeytinyağını düşük alev ayarında ısıttım
  • peşinden sırasıyle soğanı, sarımsağı ve sivri biberi kavurdum
  • ardından domatesi ve salçayı kavurdum
  • üzerine patates, su, baharatlar ve tuz'u ilave ettim karıştırdım
  • normal alev ayarında tencereyi bir kez kaynattım ve kapağını kapattım
  • ardından kısık alev ayarında yemeği 35 dakika pişirdim ve ocağı söndürdüm
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız.

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür