domatesli makarna sosu


Ev yapımı domatesli makarna sosu tarifi: Domatesli makarna sos'u; domates, sarımsak, yemeklik yağ ve arzu edilen baharatla yapılır. Domates sosu'nu daha da lezzetlendirmek adına, istenirse çok az domates salçası ilave edilebilir. Tarifimde, yarım paket haşlanmış makarnaya yetecek miktarda sos hazırladım. Domatesi rendeledim, sarımsağı ince doğradım. Sos yapımında 1 çorba kaşığı tereyağı ve 2 çorba kaşığı zeytinyağı ve çok az domates salçası kullandım.

Kullandığım Malzemeler
  • 3 tane orta boy domates
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı domates salçası
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı sıcak su

Domatesli makarna Sosu Pişirme Yöntemim
  • sos tavasına tereyağı ve zeytinyağını koydum, düşük alev ayarında ısıttım
  • üzerine sıra ile sarımsak ve salçayı ilave ettim, kavurdum
  • ardından normal alev ayarında domatesi ilave ettim, diriliği gidinceye kadar kavurdum
  • peşi sıra sıcak su, karabiber ve tuz'u ilave ettim, karıştırdım
  • malzemeler kaynamaya başlayınca, ocağı kısık aleve ayarladım
  • malzemeler suyunu çekinceye kadar pişirdim, ocaktan aldım
  • ve, haşlanmış süzülmüş makarna tenceresine ilave ettim
  • ne güzel değil mi? siz de yaparsınız

Bu blogdaki popüler yayınlar

peynire tuzlu su nasıl yapılır

kuşbaşı et haşlama

düdüklüde kuşbaşı et haşlama

donmuş balık nasıl çözülür